Welcome to our website !

Chatka z piernika - stroik świąteczny

By 19:58 , , ,

Przyszedł czas na rozebranie stroika i ... zjedzenie piernikowej chatki! Magiczny domek umilał nam okołoświąteczne chwile. Nikt nie patrzył na to, że nie był idealny. Na pewno w przyszłym roku powtórzę taką zabawę, była przyjemna a domek wykonuje się w naprawdę prosty sposób!



Najsłynniejszy w Polsce szablon tortowni znajdziecie tutaj: http://www.tortownia.pl/src/promocje/domek_z_piernika.pdf
Osobiście korzystałam z szablonu na większy domek:
http://images.allrecipes.com/site/allrecipes/gingerbread_house_diagram.pdf

Bardzo polecam przepis na najlepszy piernik. Jest miodowy, wszystkim wychodzi (sama robiłam 4 razy, sprzedałam przepis kilkunastu osobom i każdemu wyszły) i wystarczy kilka dni w pudełku z obranym jabłkiem, aby pierniczki zmiękły.



  • 0.5kg mąki (typ 450-550)
  • 220 g miodu (ja użyłam kwiatowego)
  • 120g masła
  • 1 opakowanie przyprawy do piernika
  • 200g cukru
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka sody
  • szczypta soli
  1. Delikatnie podgrzewamy miód i masło (tak, by masło się rozpuściło), dodajemy przyprawę do piernika. Odstawiamy do wystygnięcia.
  2. Ucieramy jajko z cukrem i dodajemy miodową masę (mieszamy dokładnie).
  3. Mąkę mieszamy z solą i sodą.
  4. Mieszamy mokre i suche (najlepiej mikserem, ale ręką też nie jest ciężko).
  5. Chłodzimy w lodówce pół godziny przed wycinaniem.
  6. Wałkujemy na ok. pół cm grubości placek - żeby się nie przykleiło, warto podsypywać mąką.
  7. Pieczemy w 180 stopniach od 5 do 15 minut (aż będą ładnie przypieczone, ale nie spalone).
Lukier to po prostu ubite białko ze szklanką cukru pudru.

Pozostałe elementy stroika jabłka z wszystkim, co znalazłam w okolicy  :)

You Might Also Like

0 komentarze